Dominique Caglia, Msc

Contact

dominique.caglia@phgr.ch
+41 81 553 01 35


Davart la persuna

Dominique Caglia, Msc
Doctoranda

Dominique Caglia (n. Dosch) è collavuratura scientifica e doctoranda. Dapi la finiziun da master en pedagogia/psicologia e rumantsch l'onn 2019 doctorescha ella a l'Universitad da Friburg ed a la SAP dal Grischun davart il tema tudestg sco lingua estra e segunda lingua en las scolas rumantschas. Ultra da sias incumbensas scientificas sa deditgescha ella al svilup dal med d'instrucziun Mediomatix en l'idiom rumantsch surmiran.

Orcid-ID: https://orcid.org/0000-0001-9963-334X
Externe Profile: https://institut-plurilinguisme.ch/en/research/minority-within-minority

Profil

Curs da la vita

Furmaziun e furmaziun cuntinuada


Dapi 2020

Studi da doctorat, Universittad da Friburg (CH) e SAP dal Grischun, champ tudestg sco lingua estra e segunda lingua 

2019
Master of Science, Universitad da Friburg (CH), rom principal psicologia/pedagogia, rom lateral retorumantsch 

2018
Bachelor of Science, Universitad da Friburg (CH), rom principal psicologia/pedagogia, rom lateral retorumantsch 

2014
Matura bilingua (rumantsch-tudestg)

Activitad professiunala


Dapi 2019

Collavuratura scientifica, Scola auta da pedagogia dal Grischun, professura speziala per didactica da plurilinguitad integrada

2018–2019
Collavuratura scientifica à 25%, Universitad da Turitg, seminari da rumantsch, intervistas e transcripziuns en il project AIS, reloaded 

Perscrutaziun

Accents

  • Didactica da plurilinguitad integrada 
  • Instruir ed emprender il stgazi da pleds 
  • Plurilinguitad en scolas primaras 
  • Tudestg sco lingua estra e segunda lingua 
  • Retorumantsch

Projects currents

  • Project da dissertaziun: «Wortschatzförderung im Deutschen für Schüler:innen mit heterogenen Deutschkenntnissen an rätoromanischen Schulen»
  • Retscha da meds d'instrucziun Mediomatix surmiran

Projects terminads

  • Organisation der (7.–9. September 2022) an der Pädagogischen Hochschule Graubünden [in Kooperation mit dem Institut für Kulturforschung Graubünden ikg]
  • Projektverantwortung ‘Bildungschancen durch Mehrsprachigkeit’, April 2021-Juli 2022, gemeinsam mit lic. phil. Flurina Graf, Institut für Kulturforschung GR

Instrucziun

Instrucziun a la SAPGR

  • Avust 2022: Curs da la furmaziun cuntinuada ‘Introducziun obligatorica en il med d’instrucziun Mediomatix – surmiran (2. classa)’ [cun Annalisa Cathomas]

Publicaziuns

Monografias

  • Caglia, D. (in Vorb.): «Wortschatzförderung im Deutschen für Schüler:innen mit heterogenen Deutschkenntnissen an rätoromanischen Schulen» [Dissertation]

Artitgels en revistas (peer-reviewed)

  • Caglia, D. & Knoll, A. (2022): «E sin rumantsch?» Vom Umgang mit Mehrsprachigkeit, Rätoromanischförderung und der Dominanz des Deutschen in mehrsprachigen Schulklassen im Kanton Graubünden. Swiss Journal of Educational Research, 44(1), 116–128. https://doi.org/10.24452/sjer.44.1.9

Tractats en collecziuns (peer-reviewed)

  • Cathomas, R., Todisco, V., Caglia, D., Moskopf-Janner, M. C., & Oberholzer, S. (2022). Integrierte Mehrsprachigkeitsdidaktik. Auf dem Weg zu einer gestaltungsorientierten Definition. In M. Zimmermann & J. Robin (Eds.), Transversales: vol. 49. La didactique des langues dans la formation initiale des enseignant.e.s en Suisse: Quelles postures scientifiques face aux pratiques de terrain? = Fremdsprachendidaktik in der Schweizer Lehrer*innenbildung : an welchen wissenschaftlichen Positionen orientiert sich die Praxis?. Peter Lang.

Translaziuns

  • Cathomas, R., Lutz, I., Cathomas, A. & Gross, M. (Hrsg.): (in Vorb.). Mediomatix 3. classa surmiran - codeschs da lavour per scolaras e scolars: 4 codeschs stampos (1. Auflage). Amt für Volksschule und Sport Lehrmittel Graubünden.
  • Cathomas, R., Lutz, I., Cathomas, A. & Gross, M. (Hrsg.): (2022). Mediomatix 2. classa surmiran - codeschs da lavour per scolaras e scolars: 4 codeschs stampos (1. Auflage). Amt für Volksschule und Sport Lehrmittel Graubünden.
  • Cathomas, R., Lutz, I., Cathomas, A., Gross, M. & Caglia, D. (2022): Mediomatix Surmiran: Grammatica da scola - Far urden cugl lungatg (1. Auflage). Amt für Volksschule und Sport Lehrmittel Graubünden.

Belletristica

  • Caduff, C. Cadonau, G. O., Zuan, J., Caglia, D. & Cantieni, M. (2023). 5 idioms 5 dunnas. Traduit du romanche par Isa Terrol Valls et Denise Mützenberg. Les Troglodytes.
  • Dosch, D. (2013): Sindoria. Roman da fantasia. Cuira: Chasa Editura Rumantscha.

Referats

Ultim referat

9-10 da november 2023
“Die Rolle der Schulsprache beim Wortschatzlernen im Deutschen – eine Intervention in mehrsprachigen Primarschulklassen an rätoromanischen Schulen”, Mehrsprachigkeitstagung in Davos, Pädagogische Hochschule Graubünden

Referats


25 da november 2022

“A minority within the minority – Supporting heritage language speaking children in German vocabulary at Romansh schools”,
Workshop ‘Current research on vocabulary learning: constructs, metrics, and methods’, Benjamin Kremmel & Raphael Berthele, Institut für Mehrsprachigkeit, Freiburg (CH)

23 da november 2022
“Differenzierende Wortschatzvermittlung im Deutschen zur Förderung von Schüler:innen mit heterogenen Deutschkenntnissen an rätoromanischen Schulen”, Forschungskolloquium PH Graubünden, Chur

22 da september 2022
“A German vocabulary intervention in heterogeneous Romansh primary school classes”, 8. Kongress ‘Graubünden forscht’, Davos

24 d'avust 2022
“Effects of using the school language Romansh during a German vocabulary intervention in heterogeneous primary school classes”, Doktorandenworkshop, EuroSLA 31, Freiburg (CH)

16 da zercladur 2022
“Differenzierende Wortschatzvermittlung im Deutschen zur Förderung von Schüler:innen mit heterogenen Deutschkenntnissen an rätoromanischen Schulen”, Bündner Doktorand:innenkolloquium, Chur

Ihr Browser (IE 11) ist leider zu alt und wird nicht mehr unterstützt.